شركت عرف ايران
ورود به سایت
جستجو
DNNArticle - Article View
کمينه
حسین تیموری کرمانی در گفتگو با همشهری به لزوم استانداردسازي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي تاکید کرد 

 استانداردسازي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي

23ادريبهشت بود كه گزارشي راجع به گلايه برخي از شهروندان نسبت به جانمايي برخي از تابلوهاي راهنمايي و رانندگي منتشر كرديم. در آن گزارش آمده بود كه با وجود اصلاحات هندسي و ساخت‌وساز عمراني اما در بخش‌هايي از شهر مثل منطقه يك و 22، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي اصلاح نشده‌‌اند و پيگيري آنها گاها معلوم نيست به كدام ناكجاآبادي منتهي شود. اين در حالي است كه تابلوهای معابر شهری بخشی از مبلمان شهری هستند که نظام بخشی به آنها تاثیر بسزایی در زیباسازی، بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی سریع مردم به نقاط و مقصد مورد نظرشان دارد. از سوي ديگر دوره چهارم شوراي اسلامی شهر تهران در سال 94 طرحي را براي ساماندهي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي مصوب كرد كه چندان رنگ اجرايي به خود نگرفت تا اكنون كه شوراي اسلامی شهر تهران دوره فعلي پيگير اين مصوبه شده است. براي اين منظور شهرداري تهران ساماندهي تابلو و ارسال گزارش عملكرد به شورا را در دستور كار دارد.
در اين ميان معاون فني و اجرايي يكي از شركت‌هاي مهم فعال در تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، هدايت‌كننده و علائم پايتخت به گزارش همشهري پاسخ داده و از اهميت توجه به اين مسئله گفته است. شركت مذكور عرف ايران نام دارد كه توليد و نصب تابلوها را مطابق با استانداردهاي جهاني دنبال مي‌كند و يكي از اصلي‌ترين همكاران شهرداري تهران در اين زمينه به حساب مي‌آيد. حسين تيموري كرماني، معاون فني و اجرايي اين شركت به همشهري گفت: «یکسان سازی و به روز نمودن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای هدایت کننده، نقش بسزایی در کاهش ترافیک و افزایش فرهنگ رانندگی دارد. و همچنین مهم ترین کاربرد تابلوهای راهنمای مسیر در معابر شهری، مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر براي کاهش زمان سفر و دست یابی آسان تر به مقصد است.» حال به گفته او
برخی از مشکلاتی که این قبیل از تابلوهای شهری و جاده ای با آنها روبه رو هستند به قرار زیر است:
«وجود علائم راهنمایی و رانندگی متناقض، جانمایی نادرست تابلوها در نقاط کور، آسیب‌های ظاهری مانند زنگ‌زدگی، شکستگی یا رنگ‌پریدگی تابلوها، نامتناسب بودن رنگ و اندازه متن تابلوهای نام معبر و ناخوانا شدن تابلو، نبود پیوستگی میان تابلوهای مسیریابی و تفاوت در ظاهر یک نوع تابلو، دو زبانه نبودن بسیاری از تابلوهای نام معابر و هدایت مسیر و...»
تيموري كرماني به همين خاطر اظهار امیدواری مي‌كند كه با توجه به سابقه بیش از 25 سال شرکت عرف ایران بتوانند گام موثری برای این منظور برداشته تا در خصوص ساماندهي و نصب علائم مناسب، اقدامات لازم صورت گيرد.
به گفته او در اين مسير براي توليد تابلوهايي كه از نظر جنس، اندازه، ديد خوب در روز و شب و هواي باراني، همخواني با ساير عناصر شهري و زيبايي به دنبال بهره‌مندي از ظرفيت‌ نخبگان هستند و با استفاده از آخرین دستاوردهای جهان و عمومی‌سازی یک استاندار خاص توانسته‌اند به دستاوردهاي مطابق با روز دنيا دست پیدا کند. او مي‌گويد كه چندین جلد کتاب و مقاله را نيز در زمینه های ترافیکی و راهنمايي شهروندان عرضه كرده‌اند.
گفتني است این شرکت براساس مصوبه ی شورای شهر در سال 1388 خصوصی سازی شد و به شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری(شهریار) که تمامی سهام آن متعلق یه پرسنل شهرداری است واگذار شد و از دستاوردهای مهم این مجموعه می‌توان کمک به راه اندازی و تجهیز مسیرها و ایستگاه های خطوط بی‌آرتی اشاره كرد.